typowy koncertowy system nagłośnieniowy


Model koncertowego systemu nagłośnienia

System nagłośnienia dużego koncertu wyróżnia się bardzo skomplikowaną budową i ogromną liczbą podzespołów począwszy od mikrofonów, poprzez konsolety i procesory efektów, skończywszy na wzmacniaczach mocy i systemach głośnikowych. Jednym z podstawowych problemów przy nagłaśnianiu dużego zespołu jest zapewnienie odpowiedniej jakości odsłuchów. Często do tego celu jest wykorzystywana oddzielna konsoleta.


Model systemu odsłuchowego

Jakie procesory dynamiki i efektów wykorzystać do nagłośnienia poszczególnych instrumentów?

Instrument
zachowano oryginalne nazewnictwo angielskie
Procesory dźwięku
Snare top microphone
Snare bottom microphone
Hi-hat microphone
Rack tom left microphone
Rack tom right microphone
Floor tom microphone
Left overhead
Right overhead
Electronic drum snare DI
Electronic drum kick DI
Electronic drums left mix out
Electronic drums right mix out
Electric guitar left microphone
Electric guitar right microphone
Bass synth DI
Synthesizer DIs
Lead vocal microphone

Background vocal microphones
Bramka szumowa-Equalizer-Limiter
Bramka szumowa-Equalizer-Limiter
-
Bramka szumowa
Bramka szumowa
Bramka szumowa
Kompresor
Kompresor
-
Equalizer
Equalizer
Equalizer
Bramka szumowa
Bramka szumowa
Equalizer-Limiter
Limiter
Equalizer-Limiter
Exciter
Limiter

Przykładowy projekt systemu nagłośnieniowego koncertu rockowego